Kids Reporters Rosmalen

Kids Reporters Rosmalen is een kinderredactie die bestaat uit 12 kinderen uit de bovenbouw van KC De Ontluiking, KC 't Ven en KC Meerlaer. Wekelijks komen zij bij elkaar om te leren fotograferen, vloggen en schrijven. Vervolgens gaan zij samen op zoek naar het nieuws binnen hun school en wijk. Op deze manier wordt de binding met de leefomgeving en de mensen die er wonen vergroot. Als echte journalisten maken zij afspraken voor interviews en door middel van fotografie, schrijven, filmen en vloggen leggen zij het nieuws vast.

Vervolgens delen zij dit op hun website kidsreportersdenbosch.nlYouTube pagina en Facebook (kids reporters den bosch). Maar ook in de wijkkrant en in de Bossche Omroep komt u de reporters tegen!

Download ook zeker de eerste uitgave van Den Krommen Krant van de Kids Reporters!